RINGSTED

Lidt om os:

Ringsted Politihundeforening er en lokalafdeling

under Dansk Politihundeforening.

Vi vil her på vores hjemmeside fortælle mere om hvem vi er, og hvad vores forening kan tilbyde af aktiviteter for dig, din familie og din hund.

I Ringsted Politihundeforening  (oftest bare kaldet PH), træner vi alle hunde.

Også meget gerne din. Kort sagt : alle racer, i alle aldre.

Vi træner naturligvis også brugshunde. Dvs. hunde der (skal) anvendes aktivt, og som derfor trænes jf. Politiets træningsprogram som er under Dansk Politihundeforenings regelsæt og program.

Vi tilbyder lydighedstræning for alle hunderacer i alle aldre, og vi har indskrivning/tilmelding i god tid før lydighedskurserne starter.

Deltagere på lydighedshold er ofte nye hunde/hvalpe & nye hundeførere.

Derfor træner vi grundlæggende lydighed på vores lydighedshold. Din hund får mulighed for at møde andre hunde og mennesker og får en masse nye, og ikke mindst meget spændende udfordringer.

Efter deltagelse på et lydighedshold/hvalpehold eller hold for voksne hunde, kan du opnå at fortsætte træningen i vores forening iht. vores regler omkring brugshundetræning og jf. regelsættet i Dansk Politihundeforening.

Dette skal aftales nærmere med træneren på dit træningshold.

Se evt. mere under  "Medlemskab" eller kontakt os HER

Vi afholder i øvrigt adskillige lokale konkurrencer og har ligeledes et godt samarbejde med  øvrige afdelinger under Dansk Politihundeforening, hvor vi også  deltager i mange forskellige konkurrencer i  løbet af året.

Vi har mange dygtige hundeførere & hunde i vores forening, og vi har deltaget ved DM adskillige gange, med fine resultater.

Ved den daglige træning, - ved konkurrencer, samt til DM - dyster foreningens civile hundeførere og Politiets tjenestehundeførere mod hinanden i de samme trænings/konkurrenceprogrammer.